fbpx
questions_covid

Covid-19

Onze poetshulpen hervatten het werk en respecteren de opgelegde strikte regels voor Covid-19.

>>> Instructies Covid-19

>>> Contactpersoon COVID-19 : Benoit Biettlot  @ covid19@aaxe.be // Tel : 02 770 70 68

Wij danken onze klanten voor hun vertrouwen en gastvrijheid.


In onze FAQ-pagina kan u het antwoord vinden op de meest gestelde vragen.


Volg onze update( laatste update op 22/02/2021)

Informatie voor onze poetshulpen

Onzeker? Vragen?

Het Aaxe-team stelt alles in het werk om de werknemers te helpen.
Deze vragen komen vaak terug.

Wat moet men doen om het vervangingsinkomen te verkrijgen?

Aaxe Dienstencheques zal via haar sociaal secretariaat alle informatie doorgeven, dewelke zullen doorgestuurd worden naar de RVA.

De huishoudhulp moet haar werkloosheid meteen aan de RvA doorgeven, deze zoekt haar dan vervangend werk. Indien de RvA geen vervangend werk kan aanbieden, heeft de huishoudhulp recht op economische werkloosheid ten gevolge van overmacht.

De controlekaart C3.2A – TIJDELIJKE WERKLOOSHEID is niet nodig.
Binnenkort wordt tijdelijke werkloosheid van halve dagen mogelijk in de dienstenchequesector.

U moet niets ondernemen :

Indien u gedurende de laatste 3 jaar reeds tijdelijke werkloosheid heeft gehad bij Aaxe Dienstencheques, en indien sinds de laatste tijdelijke werkloosheid het aantal uren per week niet veranderde.

Zoniet moet u het vereenvoudigde formulier C.3.2 -WERKNEMER-CORONA online invullen op de site van de CAPAC (Zich inschrijven) of via uw vakbond (geen nood, u heeft tot begin april om dit te doen en de diverse site kunnen soms overbelast zijn) :

  • In alle andere gevallen
  • Zelfs als u ouder bent dan 65 jaar
  • Link Onem

 

Mogen onze poetshulpen nog werken ?

Onze huishoudhulpen mogen werken op voorwaarde dat ze zich houden aan de COVID maatregelen.

Onze strijkcentra zijn ook open met inachtneming van de COVID maatregelen.

Onze oudere klanten die dringende hulp nodig hebben moet de gemeentediensten contacteren.

De Aaxe dienstencheques-kantoren

Het AAXE Dienstencheques-tem blijft beschikbaar voor u voor alle verdere inlichtingen  via email (dienstencheques@aaxe.be) of via telefoon (onze kantoren).

Kunnen de werknemers zicht naar onze kantoren begeven ?

Onze huishoudhulpen kunnen hun planning en papieren dienstencheques op kantoor komen afgeven mits ze een mondmasker dragen, de regels anderhalve meter afstand en één persoon per 10m² respecteren, desinfecterende gel gebruiken, niet ziek zijn en niet hoesten.

Om elk contact te vermijden en de verspreiding van het virus tegen te gaan, hebben we ook brievenbussen geplaatst aan de ingang van onze kantoren indien een medisch attest moeten worden afgegeven.


Bij voorbaat willen we jullie bedanken voor jullie geduld en begrip want onze medewerkers zijn beperkt aanwezig, de anderen doen aan telewerk of zijn afwezig.

We wensen aan iedereen veel moed in deze moeilijke tijden. Respecteer de richtlijnen van de overheden in het belang van eenieders gezondheid!

 

Informatie voor onze klanten

De Aaxe dienstencheques-kantoren

Onze administratieve teams werken ofwel van thuis of op kantoor, waar zij de COVID maatregelen in acht nemen (mondmasker, strikte hygiëne, handgel, social distance…).

Het AAXE Dienstencheques-tem blijft beschikbaar voor u voor alle verdere inlichtingen via email (dienstencheques@aaxe.be) of via telefoon (onze kantoren).

De poetshulpen

Onze huishoudhulpen mogen werken op voorwaarde dat ze zich houden aan de COVID maatregelen.

Strijkateliers

Onze strijkcentra zijn ook open met inachtneming van de COVID maatregelen.

 



Vele klanten stellen zich de vraag wat er met de geldigheid van bijna vervallen dienstencheques gebeurt ?

 
  • De Brusselse regering  >>> Meer
     
  • De Waalse regering  >>> Meer
     
  • De Vlaamse regering  >>> Meer

 

Beste klant, wij danken u voor uw begrip en uw steun in deze nooit geziene crisis waarbij de gezondheid van iedereen een absolute prioriteit is.

Follow us !